Kontakt : +48 735 035 418

Nazwa firmy IT, która nie trąci myszką!

Rynek IT jest bardzo konkurencyjny. Dla firm ważne jest więc, aby nazwa firmy IT, była wyróżniająca, nowoczesna, a jednocześnie prosta i celna. Wskazywała obszar działalności, ale też nie była zbyt pospolita czy oczywista, miała swoje znaczenie i oddawała szerszą wizję biznesu. Mimo to wielu przedsiębiorców w Polsce nadal sięga po rozwiązania powtarzalne, niekoniecznie – bezpieczne. Dlatego niestety większość nazw firm informatycznych jest podobna i nie zapada w pamięć.

Trendy w kategorii nazw firm IT są bardzo silne i stałe od lat, chociaż wcale nie sprzyjają temu sektorowi, zwłaszcza debiutantom. Mamy na rynku wiele podobnych nazw, opartych na utartych schematach, powstałych na chybcika, bez głębszej refleksji nad wszystkimi wymiarami nazwy – od marketingowego po psychologiczny. Przez co wiele firm jest zmuszona w późniejszym czasie ponieść koszty zmiany nazwy, bo nie są w stanie wybić się ponad konkurencję, z która są myleni.

Słaba nazwa niestety nie pomoże Twojej firmie, a może zaszkodzić. Możesz odnieść sukces pomimo niej, ale to dotyczy najniższej półki, gdzie znajdują się firmy i usługi walczące bezwzględnie cenami i obniżkami. Jeśli chcesz zakomunikować jakość, profesjonalizm, design czy pomysłowe rozwiązania, Twoja nazwa musi posiadać dokładnie te atuty.

Chciałabym zwrócić Twoją uwagę na firmę, która pomimo coraz lepszych produktów, sporych starań marketingowych i coraz wyższej sprzedaży, nie wywołuje u konsumentów lepszych skojarzeń. Manta to nazwa największego polskiego dostawcy sprzętu RTV i AGD, która rozpoczęła swoją karierę od podbicia rynku odtwarzaczy DVD a następnie dekoderów. Produkty tej firmy, zwłaszcza tablety i smartfony, to alternatywa dla droższych sprzętów znanych marek, są więc dość popularne w Polsce. Firma stara się wprowadzać własne produkty, prowadzi dużo działań promocyjnych (m.in. wspiera Ekstraklasę), jednak na razie wciąż wielu osobom kojarzy się z niską jakością z Chin. A jak powstała nazwa? „Warunki były takie: musi to być krótka nazwa z końcówką żeńską, która łatwo zapamiętać, która ma jakąś legendę, historię, i która jest uniwersalna w brzmieniu i znaczeniu dla każdej narodowości. Spośród wszystkich wariantów, Manta wydała mi się wówczas najciekawsza. Wtedy też zostało stworzone logo Manty, wykonali je studenci ASP, którzy stworzyli je według moich wskazówek. Miało ono być kosmiczne, dziwaczne, inne, wkurzające, denerwujące ludzi – tak zrobili i tak zostało” – mówił Bogdan Wiciński, prezes firmy Manta, w wywiadzie dla Computerworld w 2014 r. Nazwa firmy jest znaczeniowo i pochodzeniowo niejednoznaczna, choć łatwa w wymowie i zapamiętywalna. Słowo manta posiada jednak znaczenie, to nazwa ryby i twórcy logo nawiązali do jej rozpłaszczonego kształtu (być może przypadkowo). Podobnie jak ryba manta nie wywołuje jednak żadnych szczególnych wyobrażeń, wydaje się trochę bezpłciowa i daleko jej brzmieniu do skojarzeń z jakością i prestiżem.

W tym artykule pokażę Ci, jakie trendy warto naśladować, a jakich się wystrzegać. Gdzie szukać inspiracji i czym się kierować, aby nazwa firmy IT, była niepowtarzalna i ułatwiła Ci sukces rynkowy.

[Locker] The locker [id=829] doesn't exist or the default lockers were deleted.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zastrzegamy sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu.