Kontakt : +48 735 035 418

Najlepsze polskie nazwy firm – od klasyków, po te najnowsze

Najlepsze polskie nazwy firm z ostatnich lat dowodzą, że rodzimy naming ma się coraz lepiej. Do niedawna jeszcze wielu producentom i sprzedawcom trudno było pogodzić się z faktem, że klienci nie kupują już tylko towarów, kupują emocje i tożsamość. Dziś coraz częściej rozumiemy, że budowanie silnej marki najlepiej zacząć od budowania jej wizerunku.

Najlepsze polskie nazwy firm budzą pozytywne skojarzenia, sprawiają, że chcemy się utożsamiać z zespołem cech, które niosą. Marki sprzedają nam wraz z produktem atuty, które chcielibyśmy posiadać, jak elegancja, prestiż, dobry smak, ale i kreatywność, poczucie humoru, bezkompromisowość, luz.

Toporne, sztampowe, kompletnie bezpłciowe nazwy tworzone na zasadzie schematu: imię, nazwisko lub nazwa produktu plus koncówka –ex, -pol, tudzież żeby było międzynarodowo przedrostek euro-, odchodzą na szczęście do lamusa. Właściciele firm, prezesi i marketerzy, wzorem największych światowych brandów, zaczynają rozumieć, że ciekawa nazwa firmy ma ogromne znaczenie dla powodzenia biznesu. Ma nie tylko odróżnić produkt od konkurencji i go sprzedać, ale przede wszystkim zyskać sympatię i przywiązanie odbiorców.

A co z firmami, których nazwy pozostawiają wiele do życzenia, a mimo to radzą sobie dobrze? Takie firmy, jak Drutex, osiągnęły wprawdzie sukces rynkowy, ale raczej pomimo swojej nazwy. Jeśli pojawi się lepsza cenowo czy ofertowo konkurencja dla Drutexu, istnieje duże ryzyko, że klienci przeniosą się do niej bez sentymentu. Ostatnich kilka lat pokazuje, że podejście do nazw firm w Polsce na szczęście zmienia się w bardzo dobrym kierunku.

Lego ma mnóstwo konkurencyjnych firm, a jednak żadne inne klocki, jak Cobi czy Wader, nie odniosły takiego sukcesu, mimo że są tańsze, coraz lepsze jakościowo i obecne w każdym markecie. To Lego jest marką, która kochają dzieciaki i dorośli na całym świecie. Mówiąc Lego, czujemy radość, beztroskę, myślimy o super zabawie i wspominamy pierwszy zestaw, który dostaliśmy pod choinkę. I nasze dzieci też będą wspominały za kilkadziesiąt lat klocki Lego, choćby były zasypywane innymi markami. I o to właśnie chodzi, bo dobra nazwa to fundament storytellingu, czyli budowania przy pomocy opowieści więzi klienta z marką. W tym artykule poznasz przykłady najlepszych polskich nazw firm oraz najczęściej spotykane rodzaje nazw firm.

Jakich korzyści możesz oczekiwać od dobrej nazwy?

Najlepsze polskie nazwy firm dowodzą, że dobra nazwa jest jak miecz i tarcza. Mieczem walczy o klienta, tarczą broni się przed konkurencją. Powiesz, że masz świetny produkt, konkurencyjną cenę, dobrze zorganizowaną logistykę i sieć dystrybucji. Świetnie, to wielki sukces. Ale co, jeśli pojawi się na rynku ktoś równie dobry? Wówczas możesz walczyć ceną (w końcu jednak dojdziesz do progu opłacalności), wymyślać nowe produkty i usługi (ale to wiąże się z dodatkowymi dużymi kosztami i ryzykiem), inwestować w reklamę itp.

To wszystko jest ważne i może przynieść skutek, jednak z tymi działaniami naprawdę łatwo jest konkurować. Jeśli masz dwa porównywalne jakościowo i cenowo produkty na półce, który wybierzesz? Ten, który dobrze Ci się kojarzy. Jeśli nie masz przywiązania klientów, ich lojalności i sympatii, nie będą mieli oporów by wybrać konkurencję. Twórcy najlepszych nazw polskich firm wiedzą doskonale, że na takie sytuacje właśnie przydaje się dobra nazwa, sprzężona oczywiście z przemyślaną strategią marketingową i komunikacyjną.

Fajna nazwa nie uratuje słabego produktu, bo klienci zazwyczaj nie dają drugiej szansy. Jednak już porównywalnemu z konkurencją produktowi może zbudować pozycję lidera. Może ułatwić start na rynku, zmniejszyć nakłady potrzebne na reklamę i pozycjonowanie, gdyż konsumenci chętnie polecają innym produkty o ciekawych nazwach i kampaniach promocyjnych, m.in. w mediach społecznościowych.

[Locker] The locker [id=829] doesn't exist or the default lockers were deleted.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zastrzegamy sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu.