Kontakt : +48 735 035 418

Proces Brand X Pro™ – korzyści, etapy, rezultaty

Projektując nazwy firm poszukuję takich rozwiązań, które wywołają pozytywną reakcję klientów, czyli wywołają zainteresowanie firmą, produktem czy usługami mojego Klienta. Szukam nazw, które są łatwe do zrozumienia, a jednak trochę niezwykłe, przywołują na myśl konkretne skojarzenia, opowiadają historię i przełamują pierwsze lody w komunikacji.

Jakie jeszcze korzyści osiągniesz, dzięki profesjonalnie zaprojektowanej nazwie?

  • natychmiastowa zauważalność,

  • wyższa rozpoznawalność,

  • profesjonalny wizerunek,

  • wyższa sprzedaż,

  • znacznie niższe koszty reklamy,

  • wyższe zaufanie klientów,

  • wyższą lojalność klientów.

Nazwa firmy powinna być jej najlepszą reklamą. Powinna również pomagać sprzedawcom sprzedawać – być łatwa do skojarzenia i zrozumienia, nawet przez telefon. Nie powinna budzić żadnych wątpliwości co do zapisu, czy sposobu wymówienia. Najlepsze nazwy, to nazwy, które w jednym lub dwóch słowach opowiadają bliską odbiorcy historię.

Przykład dobrej nazwy: Wyborowa, Magiczne Wypieki, Krakowski Kredens, Kropla Beskidu, Śnieżka, Rano Zebrano.

Przykład złej nazwy: Xobni, Itscrap, Nobjs.org, Penisland.com.

Kluczowe etapy procesu tworzenia nazw firm i marek metodą Brand X Pro™

 1. Wypełnij brief
Ze strony www.drnazwa.pl/brief pobierz i wypełnij formularz z kluczowymi pytaniami na temat Twojej firmy lub marki.

Aby etap zbierania informacji przebiegał w jak najprostszy i efektywny sposób posługuję się prostym formularzem. Pytania są  sformułowane w taki sposób, byś z łatwością mógł określić kluczowe cechy Twojej oferty.

2. Poznaj swoich klientów – analiza marki i grupy docelowej

Na podstawie przygotowanych odpowiedzi przeprowadzam analizę oferty, grupy docelowej oraz analizę konkurencji.

3. Wyodrębniam unikalną korzyść Twojej oferty

Porównuję Twoją ofertę z ofertą firm i marek konkurencyjnych. Poszukuję unikalnej korzyści, która stanowi o przewadze Twojej firmy nad konkurencją. Wyodrębniam silne strony marki, które należy wyeksponować, które stanowią o przewadze konkurencyjnej, dla klienta są zachętą do tego, by wybrać właśnie Twój produkt, skorzystać z Twojej oferty.

4. Burza mózgów
Gromadzę jak najwięcej pomysłów i konceptów, które reprezentują unikalną korzyść Twojej firmy lub marki i nawiązują do cech oferty. Korzystam z wielu narzędzi online: słowników i wyszukiwarek, które pomagają mi zgromadzić jak najwięcej pomysłów i konceptów, na których będzie opierać się nazwa.

5. Ton głosu
Jakim językiem przedstawić unikalną korzyść i wyjątkowy charakter Twojej marki? Określam jaki powinien być wydźwięk nazwy, aby była ona zrozumiała i atrakcyjna dla Twoich klientów. W tym celu sprawdzam jakim językiem posługuje się grupa docelowa, z jakich mediów korzysta, jakie czyta gazety, w jakich sklepach robi zakupy, jak spędza czas wolny etc.

6. Test toksyczności
Sprawdzam między innymi czy nazwa nie jest: skopiowana, zbyt podobna do konkurencji, trudna w zapisie, dziwaczna, ograniczająca, płaska, bez wyrazu, niezrozumiała dla grupy docelowej.

  • Sprawdzam czy nazwa opiera się na ciekawym pomyśle, który jest bliski i zrozumiały dla grupy docelowej.
  • Sprawdzam czy przygotowane nazwy spełniają wszystkie wymagania z briefu.
  • Pozytywne pierwsze wrażenie – czy nazwa będzie podobać się grupie docelowej.
  • Unikalność: jak dany pomysł będzie prezentował się na tle konkurencji i czy wyróżni się w pożądany sposób?
  • Adaptowalność: sprawdzam jak nazwa będzie prezentować się w druku: na małej wizytówce, na długopisie czy na billboardzie, jako znak wodny etc.
  • Element świata marki lub unikalna korzyść: nazwa powinna pomóc zwizualizować atrakcyjny dla grupy docelowej element świata marki, najlepiej jeśli w sposób niedosłowny, ale zrozumiały obrazuje tę korzyść, która stanowi o przewadze nad konkurencją.
  • Czytelność: czy nazwa jest łatwa do zrozumienia i zapisania dla potencjalnego klienta, czy trzeba się jej „nauczyć”.

7. Weryfikacja znaczeniowa
Sprawdzam czy w nazwie nie ukryły się inne słowa. Przykład: Pen Island – www.penisisland.com. Sprawdzam znaczenie nazwy w językach wszystkich krajów, w których będzie funkcjonować.

8. Weryfikacja prawna 
Upewniam się, że nazwa nie została już zastrzeżona jako znak towarowy i objęta ochroną prawną przez inną firmę.

9. Wybór domeny
Dobra domena internetowa to domena, którą użytkownik potrafi w każdym momencie przywołać z pamięci. Korzystam z kreatywnych technik wyboru atrakcyjnych domen (bez wydawania fortuny).

10. Wybór hasła (etap dodatkowy)
Tworzę hasło, które będzie towarzyszyć nazwie i dodatkowo wyróżni Twoją ofertę na tle konkurencji.

Dodatkowo istnieje możliwość: zaprojektowania logo, identyfikacji wizualnej, księgi znaków oraz zastrzeżenia nazwy (Polska, Unia Europejska, świat).